پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2812
-
الف
+

بازیگر فیلم «عشق» درگذشت

امانوئل ریوا بازیگر مشهور سینمای فرانسه درگذشت.

"امانوئل ریوا" بازیگر مشهور سینمای فرانسه درگذشت.

به گزارش آی‌فیلم، امانوئل ریوا بازیگر فیلم صاحب اسکار «عشق» روز جمعه در سن ۸۹ سالگی درگذشت. ریوا  با فیلم بسیار مشهور «هیروشیما عشق من»  ساخته  الن رنه به جهان معرفی شده بود.

فیلم «عشق» به کارگردانی مایکل هانکه علاوه بر جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، برنده جایزه بهترین فیلم اروپا و همچنین جایزه کن هم شده بود. این فیلم سال بعد هم جوایز سزار و اسکار را به خود اختصاص داد.

امانوئل ریوا در ۲۶ سالگی از بخش روستایی فرانسه راهی پاریس شد و به امید بازیگر شدن همه هدف خود را بر همین امر استوار کرد. او با بازی در فیلم «هیروشیما عشق من» در سال ۱۹۵۹ شهرت جهانی کسب کرد. این فیلم رمانس رابطه بین یک بازیگر فرانسوی ویک آرشیتکت ژاپنی را روایت می‌کرد که آلن رنه به عنوان پیشگام موج نوی فرانسه ساخت آن را برعهده داشت و مارگریت دوراس فیلمنامه آن را نوشته بود. اریک رومر این فیلم را به عنوان مهمترین فیلم پس از جنگ و اولین فیلم مدرن در دوران سینمای پس از دوران صامت شناخته است.

ریوا با کارگردان‌های جوان و کلیدی سینمای فرانسه کار کرد که ژیلو پونته‌کورو و ژان پی‌یر ملویل از جمله آنها بودند. او برنده جایزه جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۶۲ بود.

گفتنی است فیلم «عشق» اتر مایکل هانکه درسال ۲۰۱۲ جایزه نخل طلا را برد ولی همزمان روی صحنه اعلام شد که نخل طلا به کارگردان و دو بازیگر فیلم داده می شود.

ریوا هرگز ازدواج نکرد و در شرایطی که به بیماری سرطان مبتلا شده بود، دوره بیماری خود را هم خیلی شخصی طی کرد.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر